Skip to main content

1977–2021: L’albo d’oro

I vincitori delle edizioni della gara di regolarità

Scopri i piloti e le auto che hanno trionfato alla Freccia Rossa dal 1977 al 2021.

AnnoConduttoriVetturaNazionalità
1977Hepp / BauerAlfa Romeo RLSS – 1927GER
1982Bacchi / MontanariO.S.C.A MT4 – 1956ITA
1984Palazzani / CampanaStanguellini 1100 S – 1947ITA
1986Schildbach /NetzerMercedes-Benz SSK – 1929ITA
1987Nannini / MarinMaserati 200 SI – 1957ITA
1988Rollino / GasliniFiat 1100 S MM – 1948ITA
1989Valseriati / FaveroMercedes-Benz 300 SL – 1955ITA
1990Agnelli / CavallaroCisitalia 202 SC – 1950ITA
1991Panizza / PisanelliRenault 750 Sport – 1954ITA
1992Canè / GallianiBMW 507 – 1957ITA
1993Vesco / BocelliCisitalia 202 SC – 1950ITA
1994Canè / GallianiLancia Aurelia B 20 – 1957ITA
1995Ferrari / SalzaAbarth 750 Zagato – 1957ITA
1996Canè / GallianiBMW 328 MM – 1937ITA
1997Valseriati / SabbadiniMercedes-Benz 300 SL Pr – 1952ITA
1998Canè / GallianiBMW 328 MM – 1937ITA
1999Canè / AuteriFerrari 340 MM – 1953ITA
2000Canè / GallianiBMW 328 MM – 1937ITA
2001Sisti / BerniniHealey Silverstone – 1950ITA
2002Canè / GallianiBMW 328 Touring – 1940ITA
2003Sielecki / HervasBugatti T 23 Brescia – 1923ITA
2004Canè / GallianiBMW 328 Coupè – 1939ITA
2005Viaro / De MarcoAlfa Romeo 6C 1500 Super Sport – 1928ITA
2006Canè / GallianiBMW 328 Coupè – 1939ITA
2008Viaro / ViaroAlfa Romeo 6C 1500 Super Sport – 1928ITA
2009Ferrari / FerrariBugatti Type 37 – 1927ITA
2010Canè / GallianiBMW 328 Coupè – 1939ITA
2011Mozzi / BiaccaAston Martin Le Mans – 1933ITA
2012Scalise / ClaramuntAlfa Romeo 6C 1500 Gran Sport “Testa Fissa” – 1933ARG
2013Tonconogy / BerissoBugatti T40 – 1927ARG
2014Mozzi / BiaccaLancia Lambda tipo 221 spider Ca.Sa.Ro – 1928ITA
2015Tonconogy / BerissoBugatti T40 – 1927ARG
2016Vesco / GueriniAlfa Romeo 6C 1750 GS – 1931ITA
2017Vesco / GueriniAlfa Romeo 6C 1750 GS – 1931ITA
2018Tonconogy / RuffiniAlfa Romeo 6C 1500 GS “Testa fissa” – 1933ARG
2019Moceri / BonettiAlfa Romeo 6C 1500 SS – 1928ITA
2020Vesco / VescoAlfa Romeo 6C 1750 SS Zagato – 1929ITA
2021Vesco / SalvinelliAlfa Romeo 6C 1750 SS – 1929ITA

Seguici sui social

#1000miglia
Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
2 months ago

Domani alle 12:00 nei giardini del Rebuffone il Tributo ai fondatori della 1000 Miglia: Aymo Maggi, Renzo Castagneto, Franco Mazzotti e Giovanni Canestrini, i “Quattro Moschettieri” che hanno dato vita a quella che, ancora oggi, è conosciuta come “la Corsa più bella del mondo”.
.
.
.
The Tribute to the founders of the 1000 Miglia will take place tomorrow at midday in the Rebuffone gardens: Aymo Maggi, Renzo Castagneto, Franco Mazzotti and Giovanni Canestrini, the “Four Musketeers” who gave life to what is still known today as “the most beautiful race in the world
_______________________
#1000Miglia #1000Miglia2022
... See MoreSee Less

Domani alle 12:00 nei giardini del Rebuffone il Tributo ai fondatori della 1000 Miglia: Aymo Maggi, Renzo Castagneto, Franco Mazzotti e Giovanni Canestrini, i “Quattro Moschettieri” che hanno dato vita a quella che, ancora oggi, è conosciuta come “la Corsa più bella del mondo”.
.
.
.
The Tribute to the founders of the 1000 Miglia will take place tomorrow at midday in the Rebuffone gardens: Aymo Maggi, Renzo Castagneto, Franco Mazzotti and Giovanni Canestrini, the “Four Musketeers” who gave life to what is still known today as “the most beautiful race in the world
_______________________
#1000Miglia #1000Miglia2022
2 months ago

Un'auto iconica che nel 1938 ha sostituito la TA in casa MG (Morris Garages). Il motore 4 cilindri da 1.250 cc. alimentato da carburatori doppiocorpo e la produzione di soli 379 esemplari, rendono questa MG TB del 1939 la più rara tra tutte le T-Type.
.
.
.
An iconic car which replaced the TA in MG (Morris Garages) in 1938. The 1,250 cc 4-cylinder engine fed by twin-body carburettors along with the fact that only 379 were produced make this 1939 MG TB the rarest of all T-Types.
________________________
#1000miglia #1000Miglia2022
... See MoreSee Less

Unauto iconica che nel 1938 ha sostituito la TA in casa MG (Morris Garages). Il motore 4 cilindri da 1.250 cc. alimentato da carburatori doppiocorpo e la produzione di soli 379 esemplari, rendono questa MG TB del 1939 la più rara tra tutte le T-Type.
.
.
.
An iconic car which replaced the TA in MG (Morris Garages) in 1938. The 1,250 cc 4-cylinder engine fed by twin-body carburettors along with the fact that only 379 were produced make this 1939 MG TB the rarest of all T-Types.
________________________
#1000Miglia #1000Miglia2022
2 months ago

Una Rally ABC Grand Sport del 1928 che sfila tra gli sguardi meravigliati del pubblico, attraversando borghi e città fra le eccellenze italiane.
.
.
.
A 1928 Rally ABC Grand Sport drives in between the rows of amazed spectators as it passes through villages and towns of Italian excellence.
________________________
#1000miglia #1000Miglia2022
... See MoreSee Less

Una Rally ABC Grand Sport del 1928 che sfila tra gli sguardi meravigliati del pubblico, attraversando borghi e città fra le eccellenze italiane.
.
.
.
A 1928 Rally ABC Grand Sport drives in between the rows of amazed spectators as it passes through villages and towns of Italian excellence.
________________________
#1000Miglia #1000Miglia2022
2 months ago

26 Marzo 1927 - 26 Marzo 2022
Buon Compleanno 1000 Miglia, sei bella come il primo giorno!

1927, March 26 - 2022 , March 26
Happy Birthday 1000 Miglia, you look as beautiful as the first day!
... See MoreSee Less

26 Marzo 1927 - 26 Marzo 2022 
Buon Compleanno 1000 Miglia, sei bella come il primo giorno!  1927, March 26 - 2022 , March 26 
Happy Birthday 1000 Miglia, you look as beautiful as the first day!

The award ceremony ends this extraordinary, evocative and incredibly emotional adventure.
Many thanks to those who participated and to you who followed us step by step over these fantastic four days!
________________________
#1000Miglia #CoppadelleAlpi #CoppadelleAlpi2022

The Coppa delle Alpi 2022 has its winners: Gianmario Fontanella e Anna Maria Covelli on board a 1939 Lancia Aprilia. In second place comes Roberto Crugnola and Francesco Mosconi with a 1937 FIAT 508 C and then Francesco Di Pietra and Giuseppe Di Pietra on a 1938 FIAT 508 C.

All the cars have crossed the finish line in Brixen!
After the Time Control at the end of the race the crews wait for the final classification.
________________________
#1000Miglia #CoppadelleAlpi #CoppadelleAlpi2022

The final destination is getting closer: the competing cars cross the Sella Pass and Val Gardena after competing for the City of Brixen Trophy in the Time Trials in Canazei.
________________________
#1000Miglia #CoppadelleAlpi #CoppadelleAlpi2022

After climbing the Marmolada, right after the Average Trials, the cars headed towards the Fedaia Pass, an alpine pass on the border between Trentino Alto Adige and Veneto which is one of the most tourist destinations of the mountain chain known as the Queen of the Dolomites.

After stopping for lunch in Caprile, the crews faced the Average Trial that will take them to the Fedaia Pass.
________________________
#1000Miglia #CoppadelleAlpi #CoppadelleAlpi2022

This error message is only visible to WordPress admins

Important: No API Key Entered.

Many features are not available without adding an API Key. Please go to the YouTube Feed settings page to add an API key after following these instructions.